HTML

Tomi blogja

A blog átmenetileg vagy talán egy kicsivel tovább is szünetel, addig is lehet nézegetni a korábbi bejegyzéseket - Szubjetív élmények és gondolatok, események és láncolatok elsősorban keresztyén szemmel, másodsorban családos szemmel, harmadsorban magyarként. Ezek az én élményeim és észrevételeim a világról ezért nincs komment, viszont levelet tudsz írni! Ha ritkábbak a bejegyzések nem kell megíjedni, térj vissza pár nap múlva!

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Feedek

Nem várt meglepetés

2007.06.06. 14:00 Plenni

Nagyon szeretem a nem várt, kellemes meglepetéseket, az olyan eseményeket, amikor valami olyan történik, ami a földi, pontosabban a magyarországi körülmények közt nem kivitelezhető. Egy ilyen apróságot éltem ma át:
Üknagypapám, dr. Bokor József a maga korában igazi polihisztor volt. Teológiát és filozófiát tanult, de foglalkozott joggal, müvészettörténettel, különféle humán tudományokkal, nyolc-tíz nyelven tudott... Talán nem véletlenül kérték fel őt a Pallas Nagy Lexikona központi szerkesztőjének. A Pallas Nagy Lexikona volt az első teljesen újonnan írt, nem fordított lexikon Magyarországon. Bokor József 1917-ben halt meg Budapesten.
Időről-időre szoktam nézelődni internetes keresőkön, hogy miket írnak róla. A legtöbb helyen átveszik az -egyébként remek- Magyar Elektronikus Könyvtár téves adatait, amelyben az elhalálozás dátumánál 1927 van feltüntetve. Nem az a vilgárengető probléma, de tiszteletből úgy éreztem javíttatom az elütést (eddig nem vettem rá magam a dologra, mert nem éreztem erőt, hosszas levélváltásokra, közönyre, várakozásra). Írtam a MEK email címére, ahonnan félórán belül az ügyintéző udvariasan válaszolt is, és kért valamiféle bizonyítékot arra, amit írtam. Több nekrológ is olvasható az interneten, így hamarjában át is küldtem egynek a linkjét. Újabb félóra múlva már jött is a válasz és pár percre rá, már javították is a bejegyzést. Ráadásul lábjegyzetben az információ forrásával (
* Javítva <az én nevem> közlése alapján [2007.06.06.]) , azaz velem. Nem gondoltam volna, hogy mindez egy órán belül elintézésre kerül. Minden elismerésem a MEK-é és a kedves ügyintézőnek ezúton is köszönöm.

komment

Címkék: lyukasóra história

süti beállítások módosítása