Immár második alkalommal fordult elő, hogy németországi játékkiadó ügyfélszolgálatához kellett fordulnom. A bontatlan, de másodkézből vásárolt, Mississippi Queen táblás játékomból a kinyitását követően derült ki, hogy hiányzik egy fehér figura. Kicsit félve írtam a Gold Sieber ügyfélszolgálatára, hiszen a játékot 1997-ben, 10 éve adták ki.
Az emailemre választ nem kaptam, viszont légipostával 5 munkanap alatt megérkezett a hiányzó bábúból egy egész készlet!

Pár éve a Hans im Glücknél jártam hasonlóképpen, ráadásul ott én vesztettem el egy kártyalapot a játékpakliból. Hasonlóképpen írtam nekik, és küldték, szintén egy héten belül a hiányzó kártyalapot. Azon tűnődtem, a Gold Siebertől miért nem írtak válasz emailt, hogy igen, postázzák és minden jót..., aztán rájöttem: a németeknél evidens, hogy, ha hiányzik valami a játékodból vagy elvesztetted, pótolják. Erről nem is érdemes válasz emailt írni. Anno a Hans im Glück is csak azért írt, hogy ugyan adjam már meg a címemet is. Pedig én csak félve próbálkoztam "mit dem frankierte Briefumschlag" levéllel. Lehet nem szeretni a virslizabáló, októberfeszten sörbeböfögő, bajusznövesztő, pontosságmániás, tüchtig tiszta, militarista németeket, de igaz, ami igaz: nagyon meg tudják szervezni az életüket.
Azt csak zárójelben jelzem, hogy bármely társasjáték ára Németországban legalább 15-20%-kal olcsóbb. Mondjuk az is igaz, hogy náluk magasabbak a bérek is!
Az emailemre választ nem kaptam, viszont légipostával 5 munkanap alatt megérkezett a hiányzó bábúból egy egész készlet!


Azt csak zárójelben jelzem, hogy bármely társasjáték ára Németországban legalább 15-20%-kal olcsóbb. Mondjuk az is igaz, hogy náluk magasabbak a bérek is!